A kreativitás határtalan 3. - Lakberendezés
2015. március 27. írta: Egészség Tárház

A kreativitás határtalan 3. - Lakberendezés

SZÍNEK EGY LAKBERENDEZŐ SZEMÉVEL

                       Beszélgetés   

                       Drahos Tímeával

   

Múltkor megkérdeztem a férjemet, hogy őt milyen téma érdekelné? Rögtön jött a válasz: lakberendezés. Ezek után egyértelmű volt, hogy Timi lesz a következő alanyom, aki rögtön elfogadta a felkérést erre a beszélgetésre.

Én személy szerint nagyon szeretek vele bármiről diskurálni, de a mai nap azért „mégiscsak” Róla és a végzettségéről  szóljon. ;)

Megtudhatjátok, hogy a szakemberek milyen anyagokat kombinálnak, mi az örök divat és melyik 2015 színe!

 

 

1. Mióta foglalkozol lakberendezéssel?

Lassan 10éve…


2. Érettségi után célzottan ezt szeretted volna tanulni vagy más út volt eleinte?

Szeretni szerettem volna, de érettségi után még a családi vonalat követtem, idegenforgalmi diploma… utána már végre az jött, amit igazán szerettem volna.


3. Mindig érdekeltek a színek, bútorok, egy lakás elrendezése kinézete?

Amikor azt mondja valaki, hogy már gyerekkorában is ezzel akart foglalkozni, na én nem, én hercegnő szerettem volna lenni…
Idővel az tűnt fel, hogy amint bekerültem egy új helyre, fejben azonnal elkezdtem átrendezni, optimalizált az agyam, csak később kezdtem el vonzódni a részletek iránt.


4. Mire van ahhoz szükség, hogy valakiből "jó" lakberendező legyen? Szoktam látni fura dolgokat…

Remek kérdés.. huh.. hát ..talán önbizalomra, önmagunkból feltörekvő kreativitásra, sok-sok türelemre és azt gondolom a nyitottság, kedvesség is nagyon fontos, de mindemellett szükséges, h a lakberendező ne önmegvalósításra használja a munkáit. Az adott projektnek mindig az ügyfélről kell szólniuk, különösen otthonok esetében, ahol az intim szférájukba fogadnak az emberek. Az ő személyiségüket, lelkületüket nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezért sosem vagyok erőszakos, de a kormányt nekem kell fognom.


5. Ugyanannál a cégnél dolgozol első perctől kezdve?

Nem, nulláról indulva az Europa Design-nál kezdtem, ők a mai napig is tervezéssel és irodabútorok forgalmazásával foglalkoznak, aztán egy kis kanyarral a Desidea Stúdióhoz kerültem, ők már kifejezetten belsőépítészeti, lakberendezési cég, és természetesen mindent forgalmaznak ők is, ami csak szükséges ehhez. Ezután már a saját vállalkozás jött. Látványtervezéssel kezdtem, idővel bővült csak a paletta.


Nevezzük nevén, a saját vállalkozást. Ezek szerint így lett a mydesignerSzuper, egyszerű és találó név.



 

6. Hogyan kezdődik az együttműködés? A megrendelők elmondják az elképzelést és azt csiszoljátok össze? Vagy az anyagiak határozzák meg?

Általában van egy kép a fejükben, hogy mit hogyan szeretnének és persze az összeg is sokszor limitált, én dolgozom össze a kettőt.


7 .Vannak-e fix bútoros cégek/ festékboltok stb, akikkel szeretsz együtt dolgozni?

Vannak persze, ez idővel kialakul, és van hogy változik, igyekszem azért mindig nyitott lenni az új(ak)ra. De pl. az asztalosom egy kincs, mellette a kezdetek óta kitartok, és bárkinek bármikor ajánlanám.


8. Azt szereted jobban, ha nagy tereket rendezel be, vagy kicsit, amit ki kell centizni?

Mindkettő tud nagy kihívás lenni. A szerethetőség azt hiszem nem a mérettől függ, sokkal inkább a lehetőségeimtől. Csodás, mikor bíznak bennem és hagynak kreatívkodni.


9. Lakásokhoz vagy irodákhoz/ üzletekhez kérnek inkább segítséget?

Én inkább otthonokat vonzok, és ezzel nincs is semmi bajom. Van több lakberendező barátom, akiknek kifejezetten az iroda vagy épp a vendéglátóipari egységek a leggyakoribb munkáik, ők abban a legügyesebbek.


10. Mi volt eddig a legextrémebb kérés?
J


Nagyon elborult kérésekkel még nem találkoztam, de egyszer kértek egy óriás gorillát a mennyezetről belógatva. És különösen éltem meg mikor valaki a lakása összes helységét különböző színűre szerette volna, és nem csak 1-1 falát, hanem az összes helység összes falát 1-1 különböző színben. Nem így lett…

 

Akkor ilyen helyzetben a még nagyobb kihívás „lebeszélni” őket erről az elképzelésről.. J


11. Mennyire "kell" követnetek a divatot ezen a téren?

Valamennyire mindenképp, de általában nem ez a legfontosabb. Az új dolgok izgalmasak és kell, hogy legalább ismertetni tudjam. Inkább a friss, de időtálló dolgokat szeretem használni, de valahogy az új dolgok alapjára helyezve. Illetve különösen kedvelem az eklektikát és az újrahasznosíthatott darabokat.


12. Mely színek azok, amikkel szívesen dolgozol divattól függetlenül? Van olyan, hogy örök divat?

A színeket nagyon könnyen kombinálom, inkább anyagok terén van nagy kedvenc, a fa. Ha ez épp dió, akkor biztos előkerül a fehér vagy tört fehér, ha épp fehérített tölgy, akkor a szürke mellett valami élénkebb színt is szeretek használni. Helyzetfüggő. Azt hiszem, a fa mindig szerves része marad a lakberendezésnek.


13. Most mi a sláger színkombinációban és bútorokban?

Geometrikus, virágos mintázat, narancsos rézárnyalat, klasszikus görög kék.
A tapéták is még mindig hódítanak, és a „diy”, vagyis a csináld magad dolgok, mely magába foglalja az újrahasznosítást. Nagyi régi fotelja, egy klassz divatos anyaggal újra gondolva, előszoba fogas játékfigurákból, stb….
És mindig követem, hogy a 2015 Pantone színe a „marsala”, ez amolyan bordó-barna-mélyvörös leginkább.

 

Tehát aki költözik vagy újítja a lakását, a marsala színt már kombinálhatja is. További íncsiklandó képeket tekinthettek meg a mydesigner facebook oldalán:
https://www.facebook.com/mydesigner.hu/photos_stream

(kép forrás: mydesigner)

Köszönöm szépen a válaszokat!

 

Egészség Tárház blog
Török Zsófia

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszseg-tarhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr457309188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása