A 40 napos böjt háttere a Tárházban
2016. január 26. írta: Egészség Tárház

A 40 napos böjt háttere a Tárházban

cherry-blossom-24.jpg

Hogy mi vezetett idáig?

A válaszom igazán egyszerű: egy "betegség", amiről még ma sem tudni, hogy micsoda.

Tipikusan 1 éves koromban jött elő az ekcéma (oltás), amit akkor még semmilyen formában nem tudtak kezelni. Persze a szteroidos krémek és a tej elhagyása maradt. Majd ezt követte egy allergia sorozat, amit hosszas antibiotikum kúrával kezeltek. Utána az allergia minden formáját mrgismertem kisebb- nagyobb kihagyásokkal. 19 éves koromra gyógyszerfüggő lettem. Hiába a sok sport, rengeteg olyan lerakódás lett a szervezetemben (érrendszer, kötőszövet, hormonműködés, bőr, idegekre is hat stb.), amik a plusz kilókat tovább növelték és ezt a mai napig méregtelenítem. Az már csak mellékes, hogy a bélrendszer milyen állapotba kerül ilyen esetben. De az orvosok szerint (a legjobbaknál jártam!) sem laktóz érzékenységem, sem gluténérzékenységem nincs. És persze az allergiából nem lehet kigyógyulni, az ekcémából főleg nem.

Aztán eljött a pillanat, amikor meguntam és úgy döntöttem, az én életem, az én egészségem és ne a kutatások és az orvosok határozzák meg, hogy miből lehet kigyógyulni, miből nem. Így a sok éves gyógyszerszedés után családi segítséggel eljutottam egy reflexológus Hölgyhöz, ahol Candida diétával, Hydro-Colon terápiával és talpmasszázzsal 3 hónap intenzív kezelés után gyógyszermentessé tettek. Persze sokat fogytam és a bőröm, közérzetem is rengeteget javult. Az ekcéma viszont több évig még eltartott, így egyik nap úgy döntöttem, hogy kitapasztalom magamnak a megfelelő diétát. És elkezdtem egy teljesen tiszta étkezést: zöldség, gyümölcs. csirkehús, rizs. Naponta a szigetkör. Majd 3 hét múlva tartottam egy rizskúrát (nem éhezés szinten!) és néhány nap léböjtöt. Pár hét alatt látványos eredményt értem el, az ekcémám azóta elmúlt.

Nem véletlen, hogy reflexológus és gyógymasszőr lettem. Az első 6 évet a fent említett rendelőben töltöttem, ahol a tudásomat megalapoztam. Rengeteget tanultam, a különféle diétákat és kezeléseket magam is kipróbáltam. Ez 13 éve volt. Akkoriban a Candida diéta, makrobiotikus táplálkozás, esetleg Gerzson diéta volt az áttörés sok szempontból. Ehhez a Biorezonanciát használták bemérésnek. Ekkor jöttek az élesztőmentes (ehetetlen) sütemények és a sok teljeskiőrlésű búzaféle, ami a mai nézőpontok szerint csak tovább szennyezte a szervezetet. Akkor mégis lehetett velük gyógyulni. Hát ez mára 2016-ban lejárt. Most van paleo, nyers étkezés, töménytelen mennyiségű cukor helyettesítő, IR diéta, gluténmentes étkezés, tejfehérje- és tejcukor mentes étrend, kazein diéta, vegetáriánus étrend, Norbi Update, Antal Vali írásai, vércsoport diéta, keményítő- és tojásmentes étkezés és nem utolsó sorban az Ajurvédikus besorolások, sőt Lenkei Gábor vitamin ajánlásai. Plusz itt megemlíteném Bartha Ákos élelmiszerbiológus nevét, aki egy teljesen más irányt képvisel. A GAPS diétát kiegészítve saját tapasztalatával.

Majd a munkámat, hivatásomat volt szerencsém folytatni már a saját szalonunkban, melyet a Férjemmel üzemeltettünk 4,5 éven át. S mivel a természetes dolgokat támogatjuk, így természetesen a 40 napos böjtöt is kipróbáltuk, sok kellemes tapasztalatot szereztünk, az a pár kiló fogyás is jól jött.

Szóval mindenki maga döntse el, hogy mi a jó neki. Én részemről mindent kipróbáltam, mindegyik hatásos, de a legtökéletesebb a személyre szabott étrend, amit mindenki magának állít össze.

 Ezért osztok meg naponta egy-egy írást a fent említett étrendekből. Nekem alap a vércsoport diéta és ehhez válogatok a többiből. E mellet persze évente egyszer szükséges a méregtelenítés, a sok gyógytea és a vitamin bevitel (erről lesz szó). A sport meg mindenképp, de csak annyi, amennyi jól esik. A túl erőltetés sehová nem vezet.

Nekem mindig a legegyszerűbb dolgok hatásosak. Nem gondolom, hogy több százezret kell elkölteni ahhoz, hogy az ember életmódot váltson. Minden nap főzök, van hogy egy ételt három féleképpen, de nem variálom túl. A receptek, amiket fel fogok tölteni szintén egyszerűbbek lesznek.

A 40 napos böjtöt mi tavaly a Férjemmel csináltuk végig, kellemes tapasztalattal. Pár kiló fogyás, tisztább bőr és kiegyensúlyozottság. Idén a vitamin bevitelt kezdtük növelni, ezt is meg fogom osztani veletek.

És innen indult ki a 40 napos böjt "program". :)

Kitartás mindenkinek!

Török Zsófia

(kép: erdekesvilag.hu)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszseg-tarhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr268313184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása