A kakaós csiga
2016. február 26. írta: Egészség Tárház

A kakaós csiga

Glutén- és tejtermék mentes, tojásmentes, élesztőmentes, cukormentes

20160226_165613.jpgTöbb szempontot vettem figyelembe a csiga elkészítésénél. Kiindulópont volt, hogy Glutén- és Laktóz- illetve Tejcukormentes legyen. Ehhez jött, hogy bizonyos diéta miatt élesztőmenteset is szeretem volna. Majd úgy alakult, hogy a tojást is elhagytuk. De hiába kerestem ilyen variációkat nem igazán találtam. Mert minden diéta kihagy valamit, de nem az összeset. Az, hogy cukormentes is lehet, már csak egy véletlen. :)

Valószínűleg a Glikémiás Indexe és a szénhidrát tartalma is alacsony. De Ennek még nem néztem utána.

Sok blogot olvasva végül az alábbi lett az alap, de én még tettem bele ezt-azt. Biztosra mentem!
http://julcseeka.com/2014/10/30/paleomini-kakaoscsiga/

A csiga állaga nem hasonlít a kelt tésztához, piskóta szerű lesz.

Hozzávalók:

  • 1 db alma
  • 5 szem aszalt datolya (érdemes előtte beáztatni)
  • 2 ek. GM zabpehely (áztatás)
  • 1 ek. kókuszzsír
  • 1 dl rizstej (házi készítésű)
  • 2 ek puffasztott rizs (vagy rizsliszt)  Ezt MIND összeturmixoljuk!
    Az eddigi masszához:
  • 3 ek. kókuszliszt
  • kb. 2 dl víz (vagy amennyit felvesz a massza, hogy turmixolni lehessen)
  • 1 mokkás k. konjak liszt
    Majd TOVÁBB turmixolni!
    Végül:
  • 1 mk. szódabikarbóna
  • 0,5 mk. aszkorbin sav
  • (5-6-db fogpiszkáló)

Az egész masszát egy sütőpapíros (fontos!) tálba öntjük és 180 °C (légkeveréses) kb. 40 percet sütjük. Ha már szép barna és piskóta szerű, akkor lesz jó. Kicsit hagyjuk hűlni.

Közben elkészítjük a tölteléket:

  • 1-2 ek.kókuszzsír
  • 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • édesítő ízlés szerint

A piskóta tetejére kenjük és a sütőpapír segítségével feltekerjük az egészet. Lehet, hogy kicsit töredezik majd.

Végül átszúrjuk 5-6 helyen a fogpiszkálóval a tekercset és egyenlő darabokra vágjuk. Majd visszatesszük óvatosan a sütőpapíros tepsibe őket és még sütjük (alsó- felső sütés) 180°C- on kb. 10 percet. Kicsit száradjon a tészta.

Jó étvágyat!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszseg-tarhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr328422240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása